Breaking News
Home / Nyheder / Mamma er blevet til en retslig tvist i USA

Mamma er blevet til en retslig tvist i USA

Hvem må anvende ordet mamma på vinetiketten. Det er spørgsmålet som i disse dage afgøres ved en amerikansk domstol.

Det hele startede med at vingården Clos Lachance i Californien lanserede vine “Mommyjuice”, som skulle være en vin for travle og trætte mødre, som fortjener et lille pause. Umiddelbart efter lanserede en vindistributør i New Jersey samme ide under navnet “Mommy’s Time Out”. Lige nu skændes de to virksomheder i retten om hvem der har retten til til ordet mamma på etiketten.

Clos Lachance advokat KC Branch mener, at ordet mamma er et almindeligt ord, som ingen kan have monopol på.

For at få medhold i en varemærkestrid må det ene varemærke påvise at det andet varemærke skaber en forvirring i markedet. I det her tilfældet må vindidtributøren overbevise retten om at det ikke er tilfældet.

About

Check Also

Gambero Rosso gæster København

Gambero Rosso præsenterer Vini d’Italia tour 2013, hvor de inviterer dig til en unik smagning af Italiens prisvindende vinproducenter.

Skriv et svar

Get Adobe Flash player