Nu har du chancen for at blive vinskribent
Det er vel kun rimeligt, at vi som forbrugere stiller krav til de vinhandlere, der sælger vin på internettet om at beskrive deres produkter. Som internetkunder har vi ingen mulighed for at se, hvad der gemmer sig bag flaskens billede.
Der er ikke noget værre end en vinforhandler der blot skriver “Den er god” – ja naturligvis skal vinhandleren synes den er god. Ellers ville han vil ikke have købt den?
Den engelske internetbutik FindWine har lanceret en forbrugerkonkurrence i et forsøg på at finde den næste Jancis Robinson eller Hugh Johnson.
Deltagerne skal indsende en smagenote og en anmeldelse af en af vinene fra FindWine’s sortiment. Vinderen vil blive udpeget som FindWine’s egen vinanmelder for en 3 måneders periode.
Vinderen af konkurrencen vil modtage en prøveflaske af alle de vine, som bliver tilføjet sortimentet i løbet af den 3 måneders ansættelse, ligesom man vil blive ansvarlig for at skrive smagenotater til FindWine’s hjemmeside, ligesom vinderen vil få sin egen blog på sitet.
En ny vinskribent vil blive udpeget hver tredje måde for at sikre bloggen fornyelse.
Det drejser sig om at forbrugere skriver forbrugere – at vores vine bliver anmeldt på en måde, der enkel, let at forstå og ikke alt for teknisk. Det primære er at få vinanmeldelser, der er engagerende, originale og atypiske i forhold til de “traditionelle” vinanmeldelser”, sagde FindWine’s ejer Mike Howes.
Konkurrencen løber hele februar måned – og den første FindWine vinanmelder udpeges for perioden marts til maj.
Ideen er hermed givet videre til danske internetbutikker, som vil forny deres vinanmeldelser.